Sakralni abonma 5: POD OLJKAMI, Komorni zbor Dekor

Foto: Jana Jocif

Komorni zbor DEKOR
Aco Aleksander Bišćević, dirigent
Tilen Bajec, organist

 

Vljudno vas vabimo na peti koncert letošnje sezone Sakralnega abonmaja, ki bo posvečen napevom in tradicijam postnega časa v delih domačih mojstrov liturgične glasbe, kot so A. Mav, H. Sattner, M. Tomc, A. Hribar, A. Jobst in drugi. Program bodo dopolnila presunljiva dela renesančnih in baročnih in skladateljev, ki prav tako nosijo sporočila minljivosti, krhkosti in pokore.

Koncertni program Pod oljkami  bo izvedel Komorni zbor DEKOR pod vodstvom dirigenta Aca Aleksandra Bišćevića, orgelsko spremljavo pa bo dodal Tilen Bajec.

Koncert bo v sredo, 6. marca 2024, ob 19.30. uri v uršulinski cerkvi Sv. Trojice v Ljubljani.

Vstopnine ni, veseli pa bomo prostovoljni prispevkov.
Vljudno vabljeni!

PROGRAM:

Orlando di Lasso (1532–1594):
Miserere mei  |  Usmili se me

Gregorijanski koral:
Lamentationes Ieremiae prophetae  |  Žalostinke preroka Jeremija

Angelik Hribar (1843–1907):
Mati žalostna je stala

Antonio Lotti (1665–1740):
Crucifixus  |  Križan

Felix Mendelssohn Bartholdy (1809–1847):
Preludij in fuga v c-molu, op. 37, št. 1

Hugolin Sattner (1851–1934):
Pesem žalno poje
Zemlja in nebo žaluje
Milo dobri Jezus prosi

Alojzij Mav (1898–1977):
Na Oljski gori je Gospod

Matija Tomc (1899–1986):
Gospod, Gospod

Anton Jobst (1894–1981):
Tam na vrtu Oljske gore

Alojzij Mav (1898–1977):
Svete Jezusove rane

Vinko Vodopivec (1878–1952):
Pod oljkami

POD OLJKAMI
Razmislek o minljivosti in ranljivosti

Komorni zbor DEKOR se s projektom, posvečenim napevom in tradicijam postnega časa, znova prepušča taktirki vsestransko nadarjenega Aca Aleksandra Bišćevića. Skupaj raziskujejo dneve pokore in samorefleksije, ki jih zaznamuje čas med pepelnično sredo in veliko nočjo, saj posameznika učijo ponižnosti ter vodijo k prerojenju. Spodbujajo k postenju – tudi od sodb, nevoščljivosti, skrbi, besed, ki ranijo, bridkosti in tesnobe.

Sporočila minljivosti, krhkosti in pokore nosijo izbrane kompozicije domačih mojstrov liturgične glasbe, kot so Mav, Sattner, Tomc, Hribar, Jobst in drugi, program pa kronata izvedbi Miserere mei (Usmili se me) frankoflamskega renesančnega skladatelja Orlanda di Lassa ter presunljiv motet Crucifixus (Križan) italijanskega baročnega skladatelja Antonia Lottija. 

Naj melodije, ne ozirajoč se na naša prepričanja, služijo kot navdih za premislek o veri v dobro in prizadevanju za mir, ki bosta vselej prevladala nad zloveščim napuhom, razdorom in disharmonijo ter vodila v svetlejši jutri.

KOMORNI ZBOR DEKOR  (2015), zmagovalec državnega zborovskega tekmovanja Naša pesem 2018 v Mariboru, se je že ob ustanovitvi usmeril v visokokakovostno delovanje, programsko inovativnost, zrelost in raznolikost. Temeljna vizija zbora so tehtni, vsebinsko zaokroženi sporedi s številnimi prvimi izvedbami na slovenskih odrih. Zasedba združuje izkušene zborovske pevce iz vse Slovenije, ki so se v preteklosti kalili v priznanih domačih in tujih sestavih. Veliki zborovski navdušenci projektno sodelujejo z uveljavljenimi gostujočimi dirigenti, s čimer želijo ohranjati širok pogled na obširno zborovsko literaturo ter izvajati glasbo različnih izrazov in stilnih obdobij.

Zbor je od svoje ustanovitve nanizal številne samostojne projekte in druga glasbena sodelovanja. Otvoritvenemu koncertu ob ustanovitvi, naslovljenemu V začetku po znameniti Coplandovi In the Beginning in pod vodstvom finskega dirigenta Danija Jurisa, so sledile odmevne BACHove PÄRTiture – Baročni moteti in sodobne zvočne miniature Arva Pärta z dirigentom Sebastjanom Vrhovnikom ter instrumentalisti Domnom Marinčičem, Tomažem Sevškom in Tilnom Bajcem. Sestav se je tedaj tudi prvič preizkusil na tekmovalnem odru (Spittal, 3. mesto in priznanje za najboljšo izvedbo obvezne renesančne skladbe) in kot demonstracijski zbor na 1. Državnem tekmovanju Mateja Hubada za slovenske zborovodje Zvok mojih rok.

Leta 2017 je navdušil s pri nas malo poznanim programom italijanskih renesančnih in sodobnih del ITALIANTICA – Glasbeno zrcalo besede med renesanso in sodobnostjo, ki ga je izoblikovala Petra Grassi, jeseni istega leta pa se je v Gallusovi dvorani Cankarjevega doma na Modrem abonmaju pridružil Orkestru in Zboru Slovenske filharmonije, klarinetistu Matetu Bekavcu in tenoristu Acu Aleksandru Bišćeviću pri krstni izvedbi dela The Dreams of a Sleeping World (Sanje spečega sveta) ameriškega skladatelja Chada Cannona. Pod Bekavčevim umetniškim vodstvom, z mednarodno zasedbo instrumentalistov (Jako Stadlerjem, Boženo Angelovo, Geo Pantner in solisti Akademije Kronberg iz Nemčije) ter dirigentko Petro Grassi so nato nastopali v Sloveniji in Srbiji s programom The fruit of silence – Plod tišine. Vzporedno so potekale priprave na 25. slovensko zborovsko tekmovanje Naša pesem, na katerem je DEKOR osvojil absolutno prvo mesto in priznanje za najboljši mešani zbor, Petra Grassi pa priznanje za najboljšo dirigentko tekmovanja.

Spomladi 2019 so pevci v ponovnem sodelovanju s finskim dirigentom Danijem Jurisom koncertirali s programom POMLADne sanJE, s katerim so predstavljali dela finskih in nemških skladateljev. Decembra so za program ARS – 3. program Radia Slovenija pod vodstvom Petre Grassi pripravili Evroradijski božični koncert RAJSKE STRUNE, ki ga je prenašala Evropska zveza radijskih postaj (EBU) na Evroradijski božični dan, dan božičnih koncertov v organizaciji radijskih hiš z vsega sveta.

V svojem petem letu delovanja je zbor pod vodstvom Aca Aleksandra Bišćevića pripravil projekt VESELITE SE vsi narodi zemlje, koncertni sklop izbranih del slovitih nemških in francoskih skladateljev Mendelssohna, Poulenca, Villetta, Déodata de Séveraca in Durufléja. Koncert nemške protestantske glasbe 19. stoletja in francoske katoliške glasbe 19. in 20. stoletja je zajel zborovsko literaturo mogočnih dvozborij, ki so pri nas v ljubiteljskih zborih redkokdaj izvajana. Pod umetniško roko Sebastjana Vrhovnika se je DEKOR v letu 2022 s programom PACEM! Pesmi za mir odzval na pretresajoče dogodke v svetu. Širok izbor nagovarjajočih skladb od nemškega baroka do novitet sodobnih skladateljev so povezovale vrednote mir, domovina, svoboda in povezovanje v skupnost, iz del pa kipela želja, prošnja, molitev za mir ter povezano sodelovanje in ustvarjanje. 

Komorni zbor DEKOR je spomladi 2023 skupaj z mednarodno prepoznavno dirigentko Petro Grassi zasnoval program, osredotočen na sopostavitev in razkrivanje dveh glasbenih svetov: sakralne ruske in angleške zborovske glasbe 20. stoletja. Izbrana zborovska dela skladateljev, kot so Kedrov, Golovanov, Sviridov ter Parry, Howells, Williams in Britten, so z veliko vero nastajala v turbulentnih časih vojn, revolucij in njihovih posledic, zbor pa jih je za poslušalce izvedel v času, ko znova čutimo napetosti med Vzhodom in Zahodom – v želji, da nas bi glasbeno, zvočno in sporočilno bogastvo obeh tradicij, četudi tako raznoliko, objelo in pomirilo naša negotova srca.

Zadnji cikel koncertov je komorni zbor DEKOR pripravlil v sodelovanju z dirigentko Kristino Bogataj, ki je na drugem državnem tekmovanju Mateja Hubada za slovenske zborovodje Zvok mojih rok v Mariboru osvojila drugo mesto. Dirigentka mlajše generacije, ki že več let živi in ustvarja na Finskem, je kot idejno zasnovo za koncertni program z naslovom De vita nätterna/Bele noči izbrala večplastno sožitje in povezovanje konceptov, ki družijo slovenski in finski narod – spoštovanje narave, prehajanje letnih časov, neločljivo povezano z veseljem do življenja in soočanjem z minevanjem, ter selitve.

Komorni zbor DEKOR se v času priprav na praznovanje 10. obletnice delovanja znova prepušča taktirki vsestransko nadarjenega Aca Aleksandra Bišćevića s projektom, posvečenim napevom in tradicijam postnega časa. Dnevi pokore in samorefleksije, ki jih zaznamuje čas med pepelnično sredo in veliko nočjo, posameznika učijo ponižnosti ter vodijo k prerojenju. Spodbujajo k postenju – tudi od sodb, nevoščljivosti, skrbi, besed, ki ranijo, bridkosti in tesnobe. V sodelovanju z organistom Tilnom Bajcem cikel koncertov pripravljajo v marcu 2024.

ACO ALEKSANDER BIŠĆEVIĆ je po študiju petja in čembala na salzburškem Mozarteumu debitiral v milanski Scali, kjer je nastopil pod vodstvom Ings Metzmacherja. Bil je tudi udeleženec programa Young Singers Project v okviru slovitega festivala Salzburger Festspiele.
Gostoval je v Komični operi v Berlinu, v Deželnem gledališču v Innsbrucku, na festivalih Styriarte, Valle d’Itria Martina Franca, Maggio Musicale Fiorentino in Trame Sonore Mantua. 

Nastopil je pod vodstvom dirigentov, kot so Michael Hofstetter, Theodor Guschelbauer, Jordi Savall, Reinhard Goebel, Vittorio Ghielmi, Ingo Metzmacher, Federico Maria Sardelli, Václav Luks in Michael Curney.

Bišćevič je s svojim glasom haute-contre iskan koncertni pevec. Nastopa po vsej Evropi, še posebej kot Evangelist v Bachovih delih.

Njegovo umetniško delo se v veliki meri koncentrira tudi na samospev, pri čemer samega sebe spremlja na modernih in historičnih instrumentih, s čimer je eden redkih, ki na ta način oživljajo historično prakso.

TILEN BAJEC je po zaključeni Srednji glasbeni in baletni šoli (klavir in teoretski oddelek) ter Orglarski šoli v Ljubljani (v razredu prof. Angele Tomanič) iz orgel diplomiral na Akademiji za glasbo v Ljubljani. Dodatno se je izpopolnjeval še na več mojstrskih tečajih. Pedagoško deluje v Glasbeni šoli Litija – Šmartno in na Orglarski šoli Ljubljana. Nastopa kot organist in pianist ter večkrat sodeluje z Akademijo za glasbo, s Konservatorijem za glasbo in balet Ljubljana, s simfoničnima orkestroma Slovenske filharmonije in RTV Slovenija, pihalnima orkestroma Slovenske policije in Slovenske vojske, Zavodom za šolstvo, Glasbeno mladino ljubljansko, z več vokalnimi in inštrumentalnimi solisti ter s celo vrsto najuspešnejših slovenskih pevskih zborov.

 

 

Fotografije: Jana Jocif